onsdag den 13. oktober 2010

Sticks med and og laks

Denne ret er inspireret af min søde veninde.

Ingredienser:

1 andebryst
1 bundt forårsløg
1 appelsin

1 laksebøf
1 skive bacon
Teryaki sauce
Sesamfrø
Olivenolie

Træpinde/spyd

Tilbehør:
Ris
Soyabønner

Fremgangsmåde:
Læg træspydene i vand i ca. 30 min. Skær fileter ud af appelsinen. Skær nu fedtet fra andebrystet og skær kødet i små tern. Omkring 1 x 1 cm. Rens forårsløgene og skær dem i ca. 2 cm. stave. Sæt nu skiftevis andebryst efterfulgt af forårsløg på pindene. 

Skær laksebøffen i små tern. Put nogle af ternene på et par pinde. Tag to lidt større stykker laks og vikl et stykke bacon rundt om laksen.

Steg først andespydene. Når de næsten er færdige lægges laksen med bacon på panden. Når de er færdige tages både andespydene og laksespydene af panden. Læg derefter de sidste laksespyd på panden og steg dem meget kort (1 min). Hæld nu ca. 1 spsk teryaki sauce på og lad laksen stege i yderligere 30 sek. Inden servering lægges appelsinfileterne på andespydene og teryakilaksen drysses med sesamfrø.

Server evt. med ris og soyabønner. Soyabønnerne skal have et hurtigt opkog inden servering.  



1 kommentar:

  1. Det her vil jeg gerne have næste gang jeg kommer til middag :) Kh Steph'eren

    SvarSlet